Raser mot rakettforbud

onsdag 30. desember 2009

Forleden roste jeg her forbudet mot pinneraketter. Jeg støttet også et forslag om totalforbud mot fyrverkeri i privat og indviduell regi.

Reaksjonene ble gledelig mange. Og nær alle som en tar kommentatorene avstand fra mine standpunkter i forholdsvis klare ordelag. For eksempel skriver «Adolf»:

Vel, for oss som kan behandle fyrverkeri og som har gjort det i mer enn 20 år nå, er det et slag i ansiktet. Forbud forbud forbud. Jeg kan ikke være enig i at forbud er veien å gå, men jeg skjønner argumentasjonen, jeg drar en parallell til inngjerding av sauer. Så lenge vi er så mangfoldige, må vi ha helt klare kjøreregler, for alle treskallene der ute. Først forbud mot sexkjøp og nå for 1 år siden, forbud mot raketter. Mine to store lidenskaper her i livet, forbudt ved lov. Hva blir det neste ? 

Hva synes du? Les mitt blogginnlegg og de 18 kommentarene her!

Legg igjen en kommentar

