Ja takk til hundebæsj

torsdag 26. november 2009

– Det står om oss i avisen i morgen.

Hunden er litt syk i dag, og er med meg  på kontoret. Han  har sneket seg opp i stolen min, har slått på PC-en for å lese artiklene som skal på trykk i torsdagens utgave av Harstad Tidende.

– Hva står om oss, spør jeg.

– Det står om turene våre om kvelden og din patetiske opptreden.

– Patetisk?

– Du er patetisk på to måter.  Verst er du når du har glemt svarte poser å plukke opp bæsjen min med.  Da sliter du.

– Det er ubehagelig å glemme posene hjemme.

– Ja, og det slår jo aldri feil: Når jeg setter meg ned for å gjøre det jeg må i veikanten, kommer alltid noen andre forbi. De ser stygt på oss, men hva gjør du? Later som om du snakker i telefonen! Men det er ikke bare da du dummer deg ut. Du ser ganske latterlig ut også når du har med pose og vil hive den i en søppelboks langs veien.

– Ja vel.

– Du vet at ikke alle huseiere ønsker fremmede bæsjeposer i sin søppelboks. Derfor sørger du for å plukke deg ut bokser som står bak garasjen til folk – og i alle fall sånn at folk ikke kan se deg fra kjøkkenvinduet når du lister posen opp i boksen.

Ja, det er ikke så greit, men nå skal vi få det bedre.   Hunden  har krøpet seg inn i basen for morgendagens avisartikler, og har der oppdaget nyheten: Destinasjon Harstad har fått utarbeidet klistrelapper med skriften «SHIT! Ja takk til hundebæsj». Harstadværinger som ikke ønsker hundebæsj i veikanten, kan klistre lappene til søppelboksen sin, sånn at vi hundeeiere kan putte posene med bæsj der uten å føle oss som snikende forbrytere.

– God idé. Men du vet vel hvilken boks klistremerket skal settes på, spør hunden.

– Bæsj? Det er vel boksen for husholdningsavfall.

– Feil. Bæsjeposene skal i boksen for brennbart. Det kommer til å lukte svidd!

Les mer i Harstad Tidende torsdag.

Disse klistrelappene vil nå havne på søppelbokser i Harstad.

3 kommentar to “Ja takk til hundebæsj”


  1. Det er plutselig noe mer begripelig at Vågsfjordens perle stagnerer når byen er befolket av godtfolk som endevender boss-spannet sitt for å se om fremmede har dumpet hundemøkk der…


  2. Skjønner ikke folk som lager bråk av en liten hundemøkkpose i søppeldunken. Er jo ikke snakk om en søppelsekk….med mindre man har en hund i størrelse hest.
    Bra tiltak av Destinasjon-Harstad.
    Hils hunden 🙂

  3. Ketil Eilertsen Says:

    Hei Bård.
    Jeg er glad for at hunden er tilbake!
    Har bare ei betraktning som ikke har med «Bæsj» å gjøre. Hunden var noe av det jeg likte å lese i papirutgaven av HT. Nå er jeg glad for å kunne lese den på HT.no.
    Papirutgaven er jeg sluttet å lese…hvorfor?

    Jeg synes det er enklere å orientere seg på nett!
    Papir leser jeg i helgene, så derfor kjøper jeg Dagbladet eller VG.

    Hva blir jeg da? En «hybrid» med en fot i en særnorsk avisverden og en fot i cyberspace!
    Hvilket mediekonsum tror du våre barn vil ha?

    Tja…der har du meg, modell 1958, som liker hund!

    Snakkes!


Legg igjen en kommentar

